BBC Suppresses News of Fund Cut to Climategate University

BBC kills story that British Climategate scientists had American funding dramatically cut. Corporation’s £8 billion green pension fund cited as key to news bias.


The story relates to recent developments from the US Department of Energy (DoE) which has not yet decided whether to reinstate the long-standing funding after the so-called Climategate scandal centered at the discredited British Climatic Research Unit (CRU) the institution at the heart of the Climategate scandal, housed at the University of East Anglia (UEA).

The story is covered by popular climate blog, WattsUpWithThat.

 BBC Mired in More Accusations of Broadcasting Bias


Rather than run the revelations on its national news network the BBC instead chose to subsume the story within its regional website content directed for the county of Essex (hat tip: Barry Wood).


The UEA confirmed the DoE has held off funding despite the unit being cleared. The University of East Anglia is in a region of the country unconnected to home counties, Essex. Disgraced CRU professor narrowly avoided criminal prosecution. Key culprit, Phil Jones was also allowed by one of the inquiries to help pick the evidence it reviewed.


By contrast the BBC ran prominent national news broadcasts covering the three British official inquiries that cleared UEA staff of any wrongdoing. Climate scientists at UEA have research grants of $200,000 (£131,000) suspended by the US government in a row over e-mails leaked onto the Internet in November 2009. The total U.S. funding of UK climate research is believed to run into many millions.

The contents of the e-mails raised grave questions about data fraud by researchers collating global temperatures. Some analysts are adamant the e-mails prove that records showing temperature rises at the end of the 20th century were fudged to suggest potentially catastrophic man-made global warming.


Knock-on Effect Snares International Green Energy Targets


International governments working via the UN’s Intergovernmental Panel on Climate Change had hoped to use CRU data as justification to push through global green energy taxes at last December’s Copenhagen Climate summit. The summit failed in its targets in no small part due to the adverse publicity from the scandal.


The UK’s conservative Sunday Times first ran the U.S. story for its British subscribers last weekend behind a online paywall under the heading, ’Climate study funding at Norfolk university suspended,’ Left-leaning British press have ostensibly down played the matter. 


 BBC Pension Fund Linked to UN Green Investments


Essex is a much-maligned home counties urban sprawl adjacent to London once summed up by a television satirical show, Spitting Image as "a boil on the bum of the nation" and "where page 3 girls buy their mum a bungalow" -an unkind take on British popular culture.


Skeptics say the BBC purposely skews its agenda to favor environmentalism while censoring contrary viewpoints on climate change. Britain’s national broadcaster invests its entire £8.2bn corporation pension fund in schemes linked with other international investments funds closely linked to the United Nation’s green investments scheme. The total assets of this consortium is around €4 trillion (Euros), that in turn are invested in a larger consortium known as ‘UNEP FI’ worth about $15 trillion (US).


Despite accusations of bias and for poor value for money the BBC levies a compulsory license fee on every UK household that a television. Subscriptions are on average UK £145.50 (US $225) per year.



Leave a comment

Filed under Uncategorized

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in: Logo

You are commenting using your account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )


Connecting to %s